افشین بایمانی :اعتصاب غذای خود را تا پای جان هم نخواهم شکست.

روز 1 دی 1394 افشین بایمانی زندانی سیاسی در آستانه پانزدهمین روز اعتصاب غذای خود به دلیل توهین به رئیس زندان گوهردشت به حفاظت اطلاعات این زندان فراخوانده شد. بنابر همین گزارش و به گفته زندانیان، مسئولین حفاظت اطلاعات پس از فراخواندن بایمانی از او بازجویی کردند و افشین در بازجویی، گزارش و اقدام منتسب به خود را قبول کرده و ابراز داشته است دلیل توهینش به مسئولین زندان به این دلیل است که وی تحت نظر معدودی از زندانیان کار می کند .
بدین صورت که زندانیان مشخص شده و البته کسانی که دچار بیماری و یا کهولت سن هستند را بدون هیچ دلیل معقول و مشخصی از بند زندانیان سیاسی خارج و به بند زندانیان عادی منتقل می کند و گفته است که من نیز به همین خاطر تا روزی که این معضلات و زیر پا گذاشتن قوانین مصوب زندان بر طرف نشود اعتصاب غذای خود را تا پای جان هم نخواهم شکست.

افشین بایمانی به همراه ارژنگ داوودی زندانیان سیاسی روز 17 آذر بدون دلیلی موجه از بند 4 سالن 12 موسوم به زندانیان سیاسی به بند 2 و 10 این زندان "بند زندانیان عادی" منتقل شده و از همان روز در اعتصاب غذای خشک به سر می برند.
به گفته همبندیان این دو زندانی سیاسی هر دو آنها به دلیل بیماری های متعدد و اعتصاب غذای طولانی مدت وضعیت جسمانی مساعدی نداشته و ادامه این روند می تواند برای آنها خطر آفرین باشد.

در پی این اعتصاب غذا، ارژنگ داوودی و افشین بایمانی به دلیل وخامت وضعیت جسمانی چندین بار به کمک همبندیانشان به بهداری منتقل شدند اما اجازه نصب سرم به پزشک را نداده و اعلام کرده اند که تا نرسیدن به خواسته های خود دست از اعتصاب غذا برنخواهند داشت.

چندی پیش نیز زندانیان سیاسی بهزاد ترحمی، حجت حاتمی، ایرج حاتمی، علیرضا فراهانی، علیرضا ناصری، اسد محمدی و فرید آزموده به همین منوال با زیر پا گذاشتن اصل تفکیک جرایم توسط مسئولین و بدون دلیلی مشخص به بند 2 بند موسوم به زندانیان جرایم عادی انتقال داده شده اند.

همبندیان این دو زندانی سیاسی با ابراز نگرانی از وخامت وضعیت جسمانی آنها از تمامی فعالان حقوق بشر خواهان رسیدگی به این موضوع شدند.