سیمین عیوض‌زاده ، و دیگر فعالان مدنی که در مقابل زندان اوین بازداشت شده بودند از زندان بیرون آمدندولی تسلیم نشدند و مبارزه ادامه دارد!


درحالی است که چندی پیش مادر این زندانی سیاسی، سیمین عیوض‌زاده ، و چند تن دیگر از فعالان مدنی در مقابل زندان اوین بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شدند، و پس از مدت ۸ روز با قرار کفالت آزاد شدند. خانواده این زندانی سیاسی تاکنون نامه‌هایی به دفتر دادستان تهران، رییس قوه قضاییه، نهاد ریاست جمهوری و دفتر آیت الله خامنه‌ای ارسال کرده‌اند اما هیچگونه پاسخی دریافت نکرده‌اند.خانواده این زندانی با اعلام اینکه تلاش برای جلوگیری از اعدام و شرکت در تجمعات ،مسالمت آمیز «جرم» نیست، خواستار اجرای قانون اساسی کشور شدند.

در بند هشت زندان اوین تعداد زیادی از زندانیان سیاسی همراه با زندانیان غیرسیاسی و بعضا خطرناک نگهداری می‌شوند; زندانیان تا کنون پیگیری‌های متعددی در این باره کرده‌اند و خواستار جدایی زندانیان سیاسی و عادی شده‌اند.

امید علی‌شناس روز پنج شنبه ١٣ شهریور ماه توسط نیروهای امنیتی در تهران بازداشت و در دادگاه بدوی به اتهام تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی و توهین به رهبری به ۱۰ سال زندان محکوم شد. دادگاه وی به همراه سه فعال مدنی دیگر، در کمتر از از پانزده دقیقه، توسط شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی مقیسه برگزار شد . این سه فعال مدنی مجموعا به ۳۸ سال زندان محکوم شدند.