یادداشتی از فعال حقوق بشر زرتشت احمدی راغب

مبارزان بی ادعا و فرهیخته در زندانها!
زرتشت احمدی راغب که چندی پیش از زندان آزاد شد, در صفحه فیسبوکش می نویسد, دیدن انسانی معلول مادرزاد در زندان که در زندگی عادی باید دو تن از او پرستاری و مراقبت کنند ! مرا در شگفتی فرو برد! مبارزان بی ادعایی چند سال در زندان هستند و کسی از آنها نامی نمی برد !
متن یادداشت از این قرار است:
درود . گاهی برای همه ما پیش می آید که از دیدن چیزی دچار شگفتی می شویم ، مرا به اتاق 4 سالن 10 بند 8 زندان اوین داده بودند . 

در این اتاق 22 تن بودند که فقط محمدرضا احمدی در میان آنان زندانی سیاسی بود و دیگران به جهت مشکلات مالی آنجا به سر می بردند ، دوستان سفارش مرا به احمدی گرامی کرده بودند و به همین جهت او مرا هم تختی خود کرده بود که البته روزها ساعتی را در کنار او بودم و شب ها به سبب کمبود جا در حسینیه می خوابیدم .

محمدرضا احمدی جوانی فرهیخته و اهل مطالعه و نوشتن بود ، چند سال پیش او را در سرای اهل قلم همراه گروهی دیگردر تهران دستگیر و زندانی کرده بودند که با کفالت آزاد شده بود و پس از دادگاهی شدن قاضی به او حکم چهار سال زندان داده بود ! این جوان دوست داشتنی و اهل قلم نیز دوران حبس خود را سپری می کرد ، می گفت که : همسر و فرزند ندارد اما مادر پیری دارد که غمخوار اوست . شگفت آور اینجاست : هر چه در اینترنت بدنبال عکسی از او بودم هیچ نیافتم ! فقط مقاله ای از او دیدم که دست نوشته آن را خودش نشانم داده بود . 

عجیب تر آن که چنین مبارزان بی ادعایی چند سال در زندان هستند و کسی از او نامی نمی برد ! اما من که 10 روز به زندان می روم انتظار دارم شبکه های CNN ، فاکس نیوز و خبرگزاری فرانس پرس و ... به عنوان زندانی سیاسی و مدافع حقوق بشر خبر و تصاویرمرا را به جهان مخابره کنند ! .

بسیار خوب می رویم سراغ سبب ساز شگفتی دوم من در زندان اوین یعنی دیدن انسانی معلول مادرزاد که در زندگی عادی باید دو تن از او پرستاری و مراقبت کنند ! آری دوستان ارجمند ، علیرضا شریعت پناهی به جرم هواداری از مجاهدین در زندان اوین روزگار می گذراند و همواره علی معزی گرامی که همفکر و همراه اوست از ایشان مراقبت می کند ، همین علی معزی گرامی به محض اینکه شنیده بود تلاشگران جنبش دادخواهی شنبه های اوین و دوشنبه های لاستیک دنا بازداشت و زندانی شده اند همراه چند زندانی سیاسی از زندان رجایی و زندان اوین در اعتراض به این بازداشت ها دست به اعتصاب غذا زده بودند . جالب اینجاست که هر چه گشتم عکسی از شریعت پناهی پیدا نکردم ! که نشان بدهم در هیچ کجای دنیا انسانی با این شرایط جسمی و معلولیت را زندانی نمی کنند ، آن دستگاه قضایی و آن قاضی کیست که او را زندانی کرده ؟ همان که بارها نوشتم : قانونی که باید سبب آرامش و دادگری باشد بازیچه دست گروهی فرومایه شده تا آن را چماق کنند و بر سر مردم آگاه بکوبند . 

اندک هوشیاری بد نیست چرا که مدعیان و فعالان سیاسی و حقوق بشری فرصت طلب همانند من بسیارند و خوبان بی ادعا و بی جار و جنجال و دلسوز مردم و میهن بسیارکم هستند .....