فعالين ناياك و بورسيه بگيران حكومتى در كانون اتلانتا

دوستان و هم ميهنان ! بدنبال مجمع عمومى كانون ايرانيان اتلانتا در روز جمعه ٤ دسامبر ٢٠١٥، به گواهى و تائيد هم ميهنان حاضر، در ميان اشخاصى كه نامزدى خود را براى عضويت در دوره بعدى انتخابات هيئت مديره اعلام نموده اند، يكى از فعالين مالى سازمان ناياك نيز بچشم مى خورد . بر اساس گفته حاضران در اجلاس مزبور ، نمايندگان عضويت در هيئت مديره براى معرفى سوابق اجتماعى خود به مجمع عمومى، هر يك به روى صحنه رفته و به توضيحاتى پيرامون پيشينه شخصى و اجتماعى خود پرداختند. در ميان نامزدهاى انتخابات هيئت مديره ، خانم نازى ملك نيا ، در توضيح بخشى از فعاليت ها و پيشينه اجتماعى خود در اتلانتا، از جمع اورى كمك مالى و وابستگى به سازمان ناياك اشاره كردند . براى دوستانى كه از سوابق اين گروه


و فعاليت هاى اين سازمان اطلاعى در دست ندارند، قابل توجه مى باشد كه "شوراى ملى ايرانيان آمريکا"(ناياك) در سال‌هاى اخير در بسيارى از رسانه هاى آمريکايى و ايرانى به عنوان اصلى ترين لابى رژیم در امريكا مطرح شده ، و پس از چندين سال تكذيب و انكار هر گونه لابى گرى و رابطه با رژيم اخوندى ، در سال ٢٠١٥ ، اين سازمان رسما خود را در امريكا به عنوان بازوى تبليغاتى-لابى به ثبت رسانيد. اين گروه در ابتداى فعاليت هاى پشت پرده برای تبليغ و حمايت از مذاكرات اتمى رژيم اسلامى در امريكا به ثبت رسيد وبا همكارى شركتها و بنيادهاى تجارى آمریکايى شروع به فعاليت نمود. نكته قابل تعمق و توجه در اين جاست كه مسئولين و كارگزاران كانون تا كنون و در موارد مختلف بارها و بارها وجود و نفوذ لابى گران و هواداران جمهورى اسلامى در كانون اتلانتا را از اساس نفى وانكار نموده و هم ميهنان معترض به فعاليت اين عناصر در كانون را به خيال بافى ، تهمت ، افترا و كمر بستن به نابودى كانون متهم كرده بودند. 

ليكن امروز با طرح اشكار خانم ملك نيا به همكارى با گروه ناياك و كانديداتورى ايشان براى عضويت در هيئت مديره كانون، هيچ شك و ترديدى در روند كنونى حاكم باقى نميگذارد. أوج گيرى فعاليت اين دسته جات در اتلانتا و تلاش در جهت سازماندهى نوين تشكيلاتى كانون و ايجاد تدريجى محدويت ها و به حاشيه راندن هم ميهنمان ازادى خواه و حمايت و اسپانسور شيپ دانشجويان وابسته به نهادها و موسسات رژيم و سازماندهى ، هدايت و تصميم به ادغام انان در هيئت مديره كانون به همراه مصوبات محدود گرانه و غير دمكراتيك اساسنامه اى تماما حاكى از روند و رويكردى است كه جريان لابى و حاميان رژيم تدارك و ترتيب داده اند .

ايا وارد شدن يكى از فعالين مالى سازمانى كه رهبران ان در حاشيه مذاكرات اتمى رژيم با بلند پايه ترين مسئولان جمهورى اسلامى ديدار و گفتگو مى كنند ، و با تلاش مستمر و جيب هاى پر در گنگره و رسانه هاى امريكايى به حمايت از رژيم اخوندى مى پردازند، به هيئت مديره يك سازمان و كانون "فرهنگى " كه مدعى استقلال و عدم وابستگى و كار "غير سياسى" مى باشد، اثبات گر تمامى شك و ترديد هاى كنونى بخش زيادى از هم ميهنان نمى باشد؟ ايا ادغام فعالين ناياك و هواداران لابى با هيئت مديره به همراه دانشجويان وابسته، فعاليت سياسى و جهت گيرى مشخص به سمت و سوى رژيم و ايادى ان محسوب نمى شود؟؟؟؟. فعاليت هاى "فرهنگى - اجتماعى" حكومت اخوندى كه در طول ساليان دراز توسط انجمن هاى اسلامى و مساجد وباندهاى مربوطه در خارج از كشور انجام مى پذيرفت، طبيعتا در دوران مماشات و "سازش" اخير، بر طبق نياز رژيم در جهت بزك كردن چهره نظام و تبليغ اصلاحات دروغين و خيالى، ابزارهاى جديدى را در خارج از كشور طلب مى كند. .

چندى پيش نشريه ألعربيه در مقاله مفصلى در رابط با تشديد فعاليت لابى جمهورى اسلامى در امريكا نوشت" حسن روحانی در جریان سفر به نیویورک نیز در جمع عده ای از ایرانیان هوادار نظام سخنرانی کرد و از آنان خواست تا با راه اندازی دیپلماسی عمومی یعنی لابی و تأثیر گذاری بر روی افکار عمومی، به کمک دیپلماسی رسمی ايران برآیند.محمد جواد ظریف نيز در ٣١ مرداد ١٣٩٢ در مصاحبه با تلویزیون دولتى جمهورى اسلامى توضیحات روشن تری داد و گفت: “اینجا میخواهم یک نکته ای را بهش توجه بدهم و اون حضور یک جمعیت عظیم فرهیخته ایرانی در آمریکاست که اینها باید به عنوان سرمایه های ایران حساب بشوند و اینها هم میتوانند به عنوان گروهی که منافع کشورشون هست منافع سرزمین مادر و پدری شون هست از این منافع دفاع بکنند و اجازه ندهند یک گروه کوچکی بتوانند منافع خودشون را و دیدگاههای جنگ طلبانه شون رو نه تنها بر ایران و بر جامعه بین المللی بلکه بر آمریکا هم اعمال کنند" .

طبيعتا نكاتى كه از جانب رئيس جمهور و باند وزارت خارجه رژيم طرح و مورد تاكيد قرار گرفته ، رهنمودهاى عملى و اجرائى مى باشند كه به ارگان ها و ايادى اطلاعاتى و سفارت خانه هاى خود در خارج كشور ابلاغ كرده اند. در جلسه حسن روحانى با ايادى رژيم در نيويورك تعدادى از تجار جيره خوار و دانشگاهيان و صاحبان سرمايه و پشت جبهه حكومت اخوندى در اتلانتا نيز حضور داشتند. .

 چالش ها و تنش هاى جارى اخير در كانون "ايرانيان" و مسائل و توجهاتى كه هم ميهنان ازادى خواه در مورد ان بارها هشدار داده بودند بر خلاف انكار و تكذيب دست اندركاران كانون تماما در شرف تكوين و اجرا مى باشند. اخطارهاى مكرر مبنى بر وارد شدن عناصر مشكوك و دست هاى پشت پرده در سياست گذارى و برنامه ريزى ها ، سانسور بيان، فشار به مخالفان رژيم ، حذف پرچم شير و خورشيد، سانسور بيان و معذورات اساسنامه اى تماما حاكى و روشنگر جريانى بود كه هم اكنون خود به دليل ضرورت هاى عاجل دستگاه تبليغاتى حكومتى در خارج از كشور پردها را به طور اشكار به كنار زده و علنى مى گردد. دوستان و هم ميهنان! روند و جريان لابى و سياست موازى و هماهنگ با دستگاه تبليغاتى رژيم در اين نقطه سكون و توقف نخواهد كرد و بسته به نيازها و ضرورت ها و ارجعيت هاى جديد رژيم در جامعه برون مرزى تداوم و گسترش خواهد يافت. هدف اصلى و دراز مدت اين جريانات تبديل تدريجى سازمان ها و نهادهاى فرهنگى - اجتماعى به ابزار مستقيم سفارت خانه هاى رژيم و كنترل جامعه برون مرزى در جهت اهداف حكومتى مى باشد.

رژيم اسلامى با درك اهميت و تاثيرگذارى وسيع نهاد هاى برون مرزى در افكار جهانى در رژيم گذشته ، ساليان درازى است كه با سرمايه و بودجه كلان و با خدمت گرفتن جماعتى فرصت طلب و خودفروخته ، اقدام به الوده سازى و خنثى كردن و نابودى اين تشكلات نموده. جيره خواران رژيم در اكثر نقاط امريكا به كمك دلارهاى باد اورده و ايجاد صدها واحد و بنگاه تجارى و حرفه اى و مرتبط به اين امر اشتغال دارند، از اين رو از تمامى هم ميهنان اگاه و دوستاران ايران زمين خواستاريم كه با اعتراض و روشنگرى اين پروژه و جريان ضد ميهنى و ضد ايرانى و كانال نفوذ جيره خوران حكومتى در جوامع برون مرزى را افشاء و رسوا نمايند. هدف رژيم و همكاران رسواى ان در بيرون از مرزها، مهيا كردن هر چه بيشتر جو اختناق و وحشت و پياده كردن سياست ها و تبليغات رژيم بى ابروى اسلامى و ايجاد توهم گشايش سياسى و بسيج تبليغاتى - رسانه اى و جا انداختن رژيم در فضاى خارج از كشور و ايجاد گروهاى فشار و جلب حمايت و اشاعه فرهنگ ننگين حكومتى در ميان ايرانيان در خارج از كشور مى باشد . انفعال و عدم توجه به گسترش اين جو مسموم در خارج از مرزها و جامعه برون مرزى، تاثيرات مخربى در اينده براى تمامى ما در بر خواهد داشت.