شهردار تهران کجاست ؟ چرا در نظام اسلامی به سوریه ، لبنان و عراق توجه ویژه میشود اما به ایرانی نه ؟

شماری از اهالی محله هرندی تهران با چوب و چماق به کارتن‌خواب‌ها و معتادان در پارک این محله حمله کردند و چادرهای آنان را به آتش کشیدند. به گفته رسانه‌ها ماموران آتش‌نشانی و انتظامی نیز در محل حادثه حضور داشته‌اند.
برخی از شهروندان خشمگین تهرانی در روز دوشنبه (۱۸ آبان/ ۹ نوامبر) به کارتن‌خواب‌ها در محله هرندی این شهر حمله کردند.
یک استاد دانشگاه ایران که چند شبی را میان کارتن‌خواب‌ها سپری کرده در گزارشی تکان‌دهنده گفت که "وضع کارتن‌خواب‌ها آنقدر بحرانی است که کودک را در شکم

مادر و پیش از به دنیا آمدن به مبلغ یک میلیون و ۷۵۰ هزار تومان پیش‌خرید می‌کنند".

خبرگزاری ایسنا در روز سه‌شنبه (۱۹ آبان) در گزارشی برخی از جزئیات این حادثه را بازتاب داده است. بنا به این گزارش، در ساعت ۱۱ صبح دوشنبه (۱۸ آبان) تعدادی از اهالی محله هرندی، واقع در منطقه ۱۲ تهران به کارتن‌خواب‌هایی که در پارک هرندی مستقر بودند، یورش بردند.
عابد ملکی، شهردار منطقه ۱۲ تهران، در باره این حادثه گفت که حمله‌کنندگان ۳۰ تا ۴۰ نفر بوده‌اند. اهالی منطقه هرندی، به گفته شهردار، با استفاده از چوب و چماق "معتادان" و کارتن‌خواب‌ها را به سمت جنوبی پارک هدایت کرده و سپس چادرها و وسایل آنان را به آتش کشیدند.
شهردار منطقه ۱۲ در توضیح مسئله گفت: «مردم محل از اینکه هویت محله آنها با این موضوعات گره خورده، ناراحت هستند و متاسفانه دست به چنین اقدامی زدند.»

به گفته برخی از اهالی، محل پارک هرندی چندی است که پاتوق دائمی "معتادان" و کارتن‌خواب‌ها شده است.
ملکی تصریح کرد که چادرهای برخی از کارتن‌خواب‌ها و معتادان "اجاره‌ای" بوده است. شهردار منطقه ۱۲ افزود: «روز جمعه بازدیدی از این پارک داشتم و متوجه شدم که یک زن معتاد به دلیل عدم پرداخت اجاره بهای چادرش، توسط ساقی از چادر بیرون انداخته شده است و این مساله نشان می‌دهد که موضوع چادرهای اجاره‌ای در بین معتادان امری طبیعی است.»
به گفته مسئولان، ماموران آتش‌نشانی و پلیس نیز در پارک هرندی حضور داشته‌اند. به گزارش ایسنا، ماموران شهرداری کوشیده‌اند که مردم خشمگین را آرام کنند.
شهردار منطقه ۱۲ تهران گرچه کوشیده است که توضیحاتی واقع‌بینانه از این حادثه ارائه کند، اما در عمل به مشکلات ریشه‌ای اشاره نکرده و قربانیان آسیب‌های اجتماعی را به حال خود رها کرده است.
هیچ خبری از دستگیری شهروندان خشمگین یا کمک به کارتن‌خواب‌ها گزارش نشده است.
منطقه ۱۲ تهران از سمت شمال به خیابان انقلاب اسلامی و از جنوب به خیابان شوش، از شرق به خیابان ۱۷ شهریور و از غرب به خیابان وحدت اسلامی محدود می‌شود. این منطقه یکی از مناطق قدیمی تهران به شمار می‌آید. بازار تهران، برخی از وزارتخانه‌ها و سفارتخانه و نهادهای دولتی نیز در این منطقه قرار دارند. بنا به سر شماری سال ۱۳۹۰، جمعیت این منطقه‌ی تهران حدود ۲۴۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.
بسیاری از کارتن‌خواب‌ها به دلیل عدم رسیدگی و بی‌توجهی نهادهای ذی‌ربط به مواد مخدر، تن‌فروشی، الکل، تکدی و کارهای مجرمانه روی می‌آورند و بدین ترتیب آسیب‌های اجتماعی برای این افراد چند بُعدی و بسیار بغرنج می‌شود.