همین ا مروز اعتصاب کارگران تاسیسات فاز ۱۳ پارس جنوبی

اعتصاب کارگران پروژه لوله کشی تاسیسات فاز ۱۳ پارس جنوبی در اعتراض به عدم پرداخت بیش از۵ ماه حقوق‌شان دهمین روز را پشت سر گذاشت.
به گزارش ٣۰ آبان خبرگزاری ایلنا، اعتصاب حدود ۲۰۰ کارگر پیمانکاری فاز ۱۳ عسلویه که از ۲۱ آبان‌ماه شروع شده، همچنان ادامه دارد.
بر پایه این اطلاعات، در این اعتصاب که از روز ۲۱ آبان آغاز شده است؛ کارگران معترض در خوابگاه‌ها حضور دارند و از رفتن به سر کار خودداری می‌کنند.
در خصوص مطالبات مزدی این کارگران گفته می‌شود که از خردادماه به جز موارد معدودی پرداخت علی‌الحساب به چند تن از کارگران، پرداخت مطالبات مزدی آن‌ها به تعویق افتاده است.
از قرار معلوم، مراجعات متعدد کارگران به فرمانداری و استانداری بوشهر تاکنون بی‌نتیجه بوده است و علی‌رغم وعده‌های مسئولان، مطالبات این کارگران تا این لحظه پرداخت نشده است.
حقوق ٨٠ درصد کارگران به یک‌ میلیون تومان نمی‌رسد
ایسنا- رئیس اتحادیه کارگران قراردادی و پیمانی کشور معتقد است «درحالی‌که ۴٠‌ میلیون نفر از جمعیت کشور را خانوارهای کارگری تشکیل می‌دهند، اعلام رقم دو ‌میلیون تومان به‌ عنوان متوسط درآمد ماهانه خانوار غیر‌قابل‌ پذیرش است.»
فتح‌الله بیات اظهار کرد: در حال‌ حاضر بخش اعظمی از کارگران فاقد درآمد ماهانه دو ‌میلیون تومان هستند و با پایه حقوق ٧٠٠‌ هزار تومان امرار معاش می‌کنند چه برسد به این‌که پس‌انداز کنند.
وی اظهار کرد: شاید ١٠ درصد کارگران که جزء مدیران مجموعه‌های کارگری و متخصصان هستند درآمد بالای دو‌ میلیون تومان داشته باشند اما بیش از ٨٠ درصد کارگران زیر خط فقر قرار دارند و حقوق و دستمزد آن‌ها به یک‌ میلیون تومان هم نمی‌رسد.بیات اظهار کرد: اگر امسال هم‌چون سال‌های قبل، حقوق و دستمزد کارگران مخصوصا پایه حقوق ترمیم نشود، دیگر نمی‌توان امیدی به دد بهبودی زندگی کارگران وخانواده هابشان داشت