مقاومت فاطمه طبرزدی در برابر گشت ارشاد

حضور گشت ارشاد در خیابان‌های تهران
چند روز‌ی‌ست گشت‌های ارشاد با هدف ایجاد مزاحمت برای زنان و دخترانی که به اصطلاح بد پوش و بدحجاب دوباه فعال شده‌اند اما در این میان هستند شهروندانی که در برابر این قوانین ناعادلانه مقاومت مدنی می‌کنند.
حشمت‌الله طبرزدی فعال سیاسی و دبیر "جبهه دمکراتیک ایران"در یادداشتی که به‌تازگی در صفحه فیسبوک پیام دانشجو منتشر کرده از مقاومت دخترش فاطمه در برابر ماموران گشت ارشاد می‌نویسد. متن کامل این نوشته به این شرح است:

روز گذشته دخترم فاطمه (تیما) طبرزدی در مسیر کلاس دانشگاهی از میدان تجریش رد می‌شود که گشت زور که ارشاد نامیده می‌شود، جلوی او را می‌گیرد و تلاش می‌کنند، به زور او را سوار بر ون‌های توحش نمایند. او مقاومت کرده و مردم دور آنها جمع می‌شوند و فاطمه را تشویق می‌کنند. گروه کماندویی وحشت‌آفرینان نیز حلقه می‌زنند تا او را سوار کنند. فاطمه مقاومت می‌کند و به آنها می‌گوید که جرئت بردن او را ندارند و در ضمن جدال، خود را نیز معرفی می‌کند. در نهایت، زورگویان اسلامی، از بردن او منصرف می‌شوند اما شب که به خانه برگشت، دستش درد می‌کرد. می‌گفت یکی از کماندوهای آنها دستش را زیاد فشار داده است. در دو ماه اخیر این دومین دختر من است که مقاومت می‌کند، اگرچه پیشتر، چند بار آنها را به توحش‌گاههای خود برده‌اند. گویا گشت ارشاد اخیراً فعال‌تر شده است اما به موازات، مقاومت مدنی زنان و دختران نیز بالا می‌رود.

توضیح : این عکس‌هامربوط است به حضورگشت ارشاد در خیابان‌های تهران
عکس: امید وهاب‌زاده