مقدمات اعلام رای دادگاه تجدید نظر محمدعلی‌طاهری

به گزارش راديو فرهنگ بنقل از کمپین نه‌به‌اعدام‌محمدعلی‌طاهری ، اين كمپين به تازگی از توطئه هایی در پشت پرده برای آماده سازی مقدمات اعلام رای دادگاه تجدید نظر، مبنی بر اعداممحمدعلی طاهری مطلع شده است. 

فراهم آوردن این مقدمات که پیش از این با انتشار بولتن های محرمانه و فیلم های جعلی مبنی بر تهمت جرم ناموسی به محمدعلی طاهری، برای مراکز تصمیم گیری و نقاط حساس در حاکمیت آغاز شده بود، اکنون با سم پاشی علیه عرفان‌حلقه و محمدعلی طاهری در افکار عمومی شکل تازه ای یافته است. 

نمونه ی این تلاش های ناجوانمردانه را می توان در قالب اقدامات زیر دنبال کرد: 

1- انتشار مجله عصر‌اندیشه

2- نشست خبری نقد(بخوانید تخطئه) عرفان حلقه

3- انتشار کتاب "معنویت‌های‌نوظهور" به قلم حمیدرضا‌مظاهری‌سیف با موضوع تحریف و تخریب آموزه های عرفان حلقه در مترو و اماکن پرتردد تهران و شهرستان ها

4- تسریع برگزاری مراسم رونمایی از کتاب حلقه‌اسارت، پوشش خبری جامع این مراسم و همچنین توزیع گسترده کتاب تا قبل از اعلام رسمی حکم دادگاه تجدید نظر
5- مصاحبه های دروغین با اعضای به اصطلاح "نجات یافته" و فلاسفه و علمای تراز اول مشهور و محبوب 
6- نوشتن مقالات و یادداشت و انجام مصاحبه با ائمه جمعه شهرهای مختلف و سم پاشی و تشویق آنها برای سخنرانی علیه عرفان حلقه
7- برگزاری همایش های بزرگ با هدف تخریب و تخطئه یک طرفه عرفان حلقه، با پوشش گسترده خبری
8- پخش برنامه های تبلیغاتی از صدا و سیمای جمهوری اسلامی با موضوعیت رمالی و جادوگری و نسبت دادن آن به عرفان حلقه با تحریف و سیاه نمایی . 
بنا به اخبار مستند رسیده به کمپین نه به اعدام محمدعلی طاهری، به تمامی رسانه های دولتی اعم از فارس، مشرق و ... با ارسال نامه های محرمانه اعلام شده است تا در خصوص واکنش گسترده بی‌بی‌سی، صدای‌امریکا و سایر رسانه های خارج از کشور در برابر تایید حکم اعدام محمدعلی طاهری در دادگاه تجدید نظر آمادگی کامل داشته باشند و با اقدام به موقع به اصطلاح به "مرجع رسانه ای و خوراک دهنده خبری رسانه های انقلابی و ارزشی" تبدیل شوند. 
ظاهرا گروه کوچکی که مخالفت با اندیشه محمدعلی طاهری را شرط لازم و کافی برای به قتل رساندن او قلمداد می کردند، اکنون تصمیم دارند جبهه ای بزرگ را برای ریختن خون یک دانشمند بیگناه بسیج کنند. گویا حمایت های بی حساب و کتاب سازمان‌تبلیغات‌اسلامی، اداره‌فرق‌وادیان، دفتر بیت آیت الله مکارم‌شیرازی، صافی‌گلپایگانی و ... برای اعدام یک معلم آزاده کفاف نمی دهد که اکنون کم مانده ابر و باد و مه و خورشید و فلک هم به تامین بودجه های میلیاردی برای اعدام اندیشه محمدعلی طاهری مدد برسانند. 
گفتنی است هدف از این اقدامات ناجوانمردانه و گسترده، قرار دادن افکار عمومی در مقابل مجموعه عرفان حلقه و محمدعلی طاهری است. سابقه اینگونه اعمال تبلیغاتی گسترده را می توان در برخورد با سایر اقلیت های عقیدتی و مذهبی برای ایجاد انزوا در آنها دنبال نمود. 
این در حالی است که اخیرا کمسیون حقوق بشر سازمان‌ملل‌متحد با تصویب شصت و دومین قطعنامه خود در خصوص محکومیت نقض حقوق‌بشر در ایران، اعمال فشار و برخورد غیرقانونی با اقلیت های عقیدتی و مذهبی و به خصوص حکم اعدام برای جرایم عقیدتی را محکوم کرده و در خصوص ادامه این روند به ایران هشدار جدی داده است. 
شاگردان محمدعلی طاهری نیز اعلام کرده اند تا آزادی بی قید و شرط معلم خود به تجمع مسالمت آمیز روزهای شنبه و دوشنبه، که حق برگزاری آن کاملا منطبق بر نص صریح قانون اساسی است، ادامه خواهند داد.
حال باید سوالی مهم را دولت محترم جمهوری اسلامی پرسید: 
عده ای که با کشتن محمدعلی طاهری قصد دارند، با دسیسه و نیرنگ و تنها برای پر کردن جیب هایشان، یک بحران در کشور و عرصه بین المللی ایجاد کنند شایسته ی چه نوع برخوردی هستند؟