کارگران ایرانی مشغول در پروژه عمرانی نیروگاه شط البصره عراق دست از کار کشیدند



کارگران ایرانی مشغول در پروژه عمرانی نیروگاه شط البصره عراق امروز در اعتراض به نحوه برخورد کارفرما و حقوق معوقه خود دست از کار کشیدند و اعتصاب کردند.
یک منبع آگاه می گوید که مسوول شرکت کلاچ در ایران شرکتی به نام قمرالمستقبل را در عراق مدیریت می کند و از طریق شرکت خود در ایران گروه گروه کارگران ایرانی را استخدام می کند. او با استفاده از خلاهای قانونی، کارگران ایرانی را به صورت دوره ای به عراق می برد اما با استفاده از آگاهی اندک برخی کارگران درباره قوانین هر دو کشور، آن ها را با ویزای زیارتی به عراق اعزام کرده و پس از چندی با وعده درباره دریافت حقوق به ایران می فرستد اما در ایران کسی در شرکت کلاچ پاسخگوی آن ها نیست.
به گفته کارگران شرکت کلاچ مدیر پروژه با یکی از اعضای دولت عراق خویشاوند است. او به بهانه اینکه در پروژه های بازسازی زیارتگاه های شیعه در عراق فعال است برای خود اعتبار به دست آورده و سهام شرکت کلاچ را از بانک ملت خریداری کرده اما هنوز بدهی خود را به این بانک پرداخت نکرده است.
درحالی که کارگران ایرانی که اکنون به ایران بازگشته اند هنوز حقوق خود را دریافت نکرده اند به گفته منابع آگاه بیم آن می رود که این کارگران با استفاده از نفوذ مدیر این پروژه در عراق با برخورد نیروهای پلیس و امنیتی روبرو شوند.
این گزارش به توضیح بیشتر درباره نحوه برخورد مدیر این پروژه می پردازد.