مازندران: حمایت از جعفر عظیم زاده و پیگیری قتل شاهرخ زمانی

کمیته اقدام کارگری : امروز پنج شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۴، شماری از مدافعین کمیتۀ اقدام کارگری در استان مازندران، بنا به ابتکار خود تراکت هایی را با خواست آزادی بی قید و شرط جعفر عظیم زاده، دبیر هیأت مدیرۀ «اتحادیۀ آزاد کارگران»، و همین طور پیگیری قتل رفیق شاهرخ زمانی در زندان رجایی شهر، در سطح محلاتی توزیع کردند.

جعفر عظیم زاده، روز ۱۷ آبان ۱۳۹۴، بنا بر ابلاغیۀ شعبۀ اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیۀ ۳۳ اوین، برای تحمل شش سال حبس، به دادگستری زندان اوین مراجعه کرد و سپس به بند ۸ زندان اوین منتقل شد.



رفیق شاهرخ زمانی نیز که در سال ۱۳۹۰ با اتهاماتی هم­چون مشارکت در تشکیل گروه مخالف نظام، فعالیت تبلیغی علیه نظام و اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور و نظایر آن به به یازده سال زندان محکوم شده و طی این چهار سال بارها به زندان‌های دیگری مثل تبریز، یزد و قرل حصار تبعید شده، ۳۶ روز را هم در انفرادی گذرانده و مدتی هم اعتصاب غذا کرده بود، روز ۱۳ شهریورماه سال جاری در زندان رجایی شهر به قتل رسید.





این گونه فعالیت ها، هرچند کوچک، یک الگوی عملی پیشنهادی در دفاع از تمامی فعالین کارگری زندانی است. ضمن قدردانی از رفقایی که این فعالیت را انجام داده اند، به روال همیشه تأکید می کنیم که در شرایط کنونی، گرایش های مختلف جنبش کارگری می توانند و باید حول خواست مشترک دفاع از تمامی فعالین کارگری دربند و لغو احکام قضایی صادره و فشارهای امنیتی بر آنان، وارد اتحاد عمل شود تا چنین فعالیت هایی بتوانند مابه ازای ملموس و درخور را داشته باشند. به ویژه قتل شاهرخ زمانی در زندان و اعمال فشار بیش­تر بر سایر فعالین طی ماه های گذشته، هشداری است که این موضوع را بیش از پیش از اهمیت حیاتی برخوردار می شود.


کمیتۀ اقدام کارگری، ۲۸ آبان ۱۳۹۴