امین انواری به قید وثیقه آزاد شد

خبرگزاری هرانا- امین انواری رستمی، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر به قید وثیقه از زندان آزاد شد.


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، امین انواری رستمی، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر که در صبح روز دوازدهم مهر ماه و به حکم شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین بازداشت شده بود، امروز و با قرار وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی از زندان آزاد شد.

فرح بخشی، مادر این فعال مدنی پیشتر و برای ملاقات با او دچار مشکل شده بود و دادسرا وی را به دلیل شرکت در تجمعات مدنی از دیدار فرزندش منع کرده بود.

امین انواری رستمی، فعال مدنی و دانشجوی دانشگاه امیرکبیر صبح روز دوازدهم مهرماه و به حکم شعبه ۲ بازپرسی دادسرای اوین پس از تفتیش منزل و ضبط اموال بازداشت شد.

آقای انواری یک روز پیش از بازداشت خود از سوی دادسرای اوین احضار شده بود.

همچنین این فعال مدنی در مرداد ماه سال جاری و پس از صدور حکم توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب نیز به این دادگاه احضار شده بود.

دادگاه آقای انواری به تازگی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد و وی به اتهامات تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و توهین به مقامات کشوری (مصباح یزدی) در فیسبوک، مجموعا به دو سال و شش ماه حبس محکوم شد که به مدت ۵ سال به حالت تعلیق در آمد.

امین انواری رستمی، بیست و یک ساله و دانشجوی ترم ۵ مهندسی نرم افزار دانشگاه امیر کبیر (پلی تکنیک)، در نهم دی ماه ۱۳۹۳ از سوی پلیس امنیت و به دستور دادسرای ۱۳ اوین بازداشت شد و پس از بازجویی با قرار کفالت ۳۰ میلیونی آزاد شد، این در حالی بود که وی از سوی اداره اماکن نیروی انتظامی به صورت تلفنی و “جهت یک کار دفتری” احضار شده بود.

به گفته یکی از نزدیکان وی “تبلیغ علیه نظام، توهین به رهبری و مقامات کشوری در فیسبوک، حمایت رسمی از همجنس بازان و مرتدینی چون شاهین نجفی و حمایت از بهاییت” بخشی از اتهاماتی بود که به صورت رسمی به این دانشجوی جوان وارد شد.

نظرات