به من گفتن که هیچ بندی در این "مورد" در قانون کار نیست!!!!

 به تازگی جهت استخدام به مکانی در شهر... مراجعه کردم. تضمینی که آنها برای استخدام می خواستند، مبلغ پانزده میلیون تومان به صورت "اسناد تجاری" بود. مدتی قبل نیز به دو شرکت مراجعه کردم که شرکت اول پانزده میلیون تومان و شرکت دوم نیز بیست میلیون تومان را جهت تضمین، تعیین کرده بودند. دستمزدی که شرکت اول پرداخت می کرد ششصد هزار تومان و دستمزدی که شرکت دوم پرداخت می کرد هشتصد هزار تومان بود. نیک می دانیم که با توجه به قوانین اسناد تجاری، چه


مسئولیت سنگینی بر عهده فردی است که به نام او این اسناد امضا می شود. واقعا یه شرکت چقدر میتونه تضمین استخدامی بگیره؟ جالب اینه که وقتی به اداره کار مراجعه کردم و همین سوال رو کردم ،گفتن که هیچ بندی در این "مورد" در قانون کار نیست!!!! و من نتیجه گرفتم که شرکت هر چقدر دلش بخواد میتونه تضمین بگیره!!!!! حالا شما فکر کن که با این سفته های سنگین چه اوضاعی برا کارگر درس میشه