موسوی اردبیلی: «پشت پرده» اختلاس با رقم‌های نجومی را افشا کنید

یکی از مراجع تقلید گفت: چرا به مردم نمی‌گویند افرادی که رقم‌های نجومی اختلاس می‌کنند چه کسانی‌اند؟ با چه کسانی در ارتباط اند که به این منابع مالی دسترسی دارند و دست به اختلاس‌های میلیاردی می زنند؟

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی حوزه علمیه، آیت‌الله سید عبدالکریم موسوی اردبیلی از مراجع تقلید، روز پنج‌شنبه در دیدار رئیس اتاق بازرگانی کشور تصریح کرد: انسان

بعضی ارقام نجومی از برخی فسادهای اقتصادی را از گوشه و کنار و دادگاه‌ها می شنود و تازه به این فکر می افتد که این رقم‌ها تا حالا کجا بوده و این در حالی است که مردم در اوضاع نامناسب معیشتی و اقتصادی قرار دارند.


وی ادامه داد: اختلاس‌های میلیاردی نفتی که مردم از طریق دادگاه متوجه می‌شوند، ریشه‌یابی شود؛ باید برای این همه جمعیت و اقتصاد جامعه و امنیت سرمایه‌گذاری در کشور فکری کرد تا مشکل‌ها از زندگی مردم و جامعه برداشته شود.

آیت الله موسوی اردبیلی گفت: یک تن هم که برای سرمایه‌گذاری وارد ایران می شود، بعدها مشخص می‌شود نفوذی و جاسوس دشمن بوده؛ باید فکری برای اوضاع و احوال نامساعد کرد.

وی اظهار داشت: در گذشته، اخلاق و قانون در دستگاه‌های دولتی بود؛ امروز آن اخلاق و قانون کجا رفته، چرا پایبند به قانون و اخلاق نیستند و بعضی هر کاری بخواهند می‌کنند.

آیت‌الله موسوی اردبیلی گفت: باید مردم از منابع و سرمایه کشور اطلاع داشته باشند که این‌ها دست چه کسانی است تا از اختلاس و چپاول جلوگیری شود.

این مرجع تقلید یادآور شد: چرا به مردم نمی‌گویند افرادی که رقم‌های نجومی اختلاس می‌کنند چه کسانی‌اند؟ با چه کسانی در ارتباط اند که به این منابع مالی دسترسی دارند و دست به اختلاس‌های میلیاردی می زنند؟

گفتنی است رهبر جمهوری اسلامی بارها نسبت به رسانه‌ای نکردن مفاسد کلان اقتصادی به مسئولین و رسانه‌ها هشدار داده است. در یک نمونه وی در زمان رسیدگی به اختلاس کلان ۳۰۰۰ میلیارد تومانی ضمن صدور فرمان «کش ندهید»، دستگاه قضایی را از پیگیری روند این پرونده بازداشت و این پرونده هم‌چنان متوقف مانده است.