رویه‌ای که اطلاعات سپاه با معلمان زندانی دارد قانون مند نیست

وکیل کانون صنفی معلمان: رویه‌ای که اطلاعات سپاه با معلمان زندانی دارد قانون مند نیست

پیمان حاج محمود عطار، وکیل کانون صنفی معلمان می گوید رویه‌ای که اداره اطلاعات سپاه در رابطه با فعالان صنفی معلم دارد و این روند در دادگاه‌های انقلاب هم دنبال شده، رویه قانون مندی نیست.

وی در گفتگو با کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران با اشاره به بازداشت اعضای هیات مدیره کانون صنفی معلمان گفت: این افراد در اجرای وظایفی که در اساسنامه کانون به آنها
محول شده فعالیت کرده‌اند. این افراد تلاش می‌کردند که قانون هماهنگ سازی حقوق کارمندان دولت درباره فرهنگیان اعمال شود اما متاسفانه اداره اطلاعات سپاه این تلاش‌های صد درصد صنفی و غیر امنیتی را جنبه امنیتی بخشیده است. و به رغم اینکه این افراد در تجمعات ماه‌های گذشته هیچ گونه دخالتی نداشته‌اند رهبری و مدیریت را بدون دلیل و مدرک کافی به این اعضای کانون منتسب کرده و آنها را دستگیر کرده‌اند. این‌ها بدون حق دفاع موجه و وکیل مدافع به سر می‌برند. و این شرایط بر خلاف قوانین داخلی کشور و میثاق‌های بین المللی است که دولت ایران به آن ملحق شده است.”

هم اکنون پنج تن از اعضای کانون صنفی معلمان در زندان به سر می‌برند. آقایان باغانی، بداقی، عبدی، هاشمی و بهشتی لنگرودی از جمله فرهنگیان زندانی هستند.

نظرات