تجمع اعتراضی کارگران رسمی صنایع فلزی چهارمین روز خود را پشت گذاشت + عکس

اتحادیه آزاد کارگران ایران: امروز 28 مهر ماه برای چهارمین روز متوالی کارگران اخراجی صنایع فلزیدست به تجمع در مقابل درب کارخانه زدند اما بر خلاف روزهای گذشته، آنان بدون مقاومتی از سوی مدیریت کارخانه وارد آن شدند.
بنا بر گزارشهای رسیده به اتحادیه آزاد کارگران ایران، تجمع کارگران صنایع فلزی در حالی در محوطه کارخانه ادامه داشت که در فرمانداری تهران جلسه ای با شرکت مقامات امنیتی استان، نماینده های کارگران و مدیر عامل کارخانه تشکیل شده بود. در این جلسه بر اساس اظهار نماینده های کارگران که اخراج کارگران رسمی صنایع فلزی را غیر قانونی عنوان میکردند فرمانداری مهلتی را برای استعلام از وزارت کار در مورد قانونی یا غیر قانونی بودن اخراج کارگران تعیین کرد.
بنا بر این گزارش، پس از جلسه فرمانداری نماینده های کارگران به وزارت کار مراجعه کردند و طی ملاقاتی با ظریفی آزاد نامه ای را جهت استعلام از وزارت کار مبنی بر اینکه آیا کارفرما میتواند بدون انحلال شرکت مادر(شرکت صنایع فلزی) اقدام به اخراج کارگران رسمی بکند تسلیم وی کردند. لازم به یادآوری است مدیریت کارخانجات شماره یک و دو کارخانجات صنایع فلزی به صرف انحلال دو شرکت تابعه این کارخانجات (شرکتهای زرین تهران و سازه های سنگین تهران) اقدام به صدور دستور تسویه کارگران رسمی کرده است. این در حالی است که کارگران رسمی صنایع فلزی شماره یک و شماره دو، طرف قرارداد با شرکت صنایع فلزی ایران هستند.
کارگران صنایع فلزی اعلام کرده اند پس از تعطیلات پیش رو، از روز یکشنبه هفته آینده پیگیر خواستهای خود خواهند شد.
اتحادیه آزاد کارگران ایران – 28 مهر ماه 1394