علیرضا رجایی آزاد شد

خبرگزاری هرانا – علیرضا رجایی زندانی سیاسی با پایان محکومیت از زندان اوین آزاد شد.
به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، علیرضا رجایی روزنامه نگار و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، صبح امروز دوشنبه چهارم آبان ماه، پس از چهار سال و نیم حبس با پایان محکومیت از بند ۳۵۰ زندان اوین آزاد شد.آقای رجایی، عضو هیأت مدیره انجمن صنفی روزنامه‌نگاران ایران و مدیر انتشارات «گام نو» است که چهارم اردیبهشت ماه ۱۳۹۰، بازداشت و به چهار سال حبس محکوم شد.

رجایی پیش‌تر و در زمستان ۸۱ نیز بازداشت و به سه سال زندان و پنج سال محرومیت از کلیه حقوق اجتماعی محکوم شده بود.

همسر این زندانی سیاسی به دلیل فشار نهادهای امنیتی پس از زندانی شدن همسرش ناچار به خروج از کشور شده است، وی در مصاحبه ای گفته بود که بازجویان با تماس های مکرر خانواده وی را آزار داده و از وی خواسته بودند از همسر زندانی اش جدا شود.


علیرضا رجایی، متولد ۲۸ مهر ١٣۴۱، دانش آموحته علوم سیاسی در مقطع دکترا از دانشگاه تهران است و سابقه مدیریت گروه سیاسی هیئت تحریریه روزنامه‌های جامعه، توس و نشاط را در کارنامه خود دارد.

وی منتخب مردم تهران در انتخابات مجلس ششم بود و به عنوان کاندیدای ائتلاف نیروهای ملی‌ مذهبی مورد اقبال قرار گرفت و در تهران آرا لازم را کسب کرد، اما پس از ابطال هفتصد‌هزار رأی از صندوق‌های آرای حوزه انتخابیه تهران از سوی شورای نگهبان، وی از ورود به مجلس بازماند و غلامعلی حداد عادل به جای علیرضا رجایی وارد مجلس شد.

نظرات