اعتراض امروز صدها ایرانی به ستم و فساد در برابر زندان اوین

شنبه، 25 مهر 1394
همایش شنبه ی اعتراضی در برابر زندان اوین، امروز گسترده تر از بارهای پیشین برپا شد . امروز، شنبه 25 مهر 1394، صدها تن از مردم معترض به ستم و فساد جمهوری اسلامی، در زیر باران، در برابر در بزرگ زندان اوین تهران گرد هم آمدند.
این همایش در روز شنبه ی هر هفته به پشتیبانی از زندانیان سیاسی و مدنی و اعتراض به ستم رژیم جمهوری اسلامی از ساعت 10 بامداد در همین مکان برگزار می شود.
گروهی ازکنشگران سیاسی و مدنی، از جمله محمد ملکی، خانواده های جانباختگان و زندانیان سیاسی و دوستداران زندانی اندیشه، محمدعلی طاهری، در شمار همایشگران بودند.

همایش شنبه ی اعتراضی در برابر زندان اوین، امروز گسترده تر از بارهای پیشین برپا شد.

گزارش کنشگر سیاسی، هوشنگ نعمتی از همایش روز 25 مهر در برابر زندان اوین در تهران:

شنبه 94/7/25 زندان اوین

در باران با یاران

امروز طبق قرار همیشگی به جلوی زندان اوین رفتم و ده دقیقه مانده به ساعت 10 دیدم که ماموران حاضر و اماده هستند و منتظر امدن ما.

کم کم شاگردان اقای طاهری جمع شدند و اقای نوری زاد و اقای ملکی و مادر امید علیشناس و مادر و پدر سعید زینالی به جمع ما پیوستند و ماموران به سمت ما امدند و گفتند که باید به پایین گیت برویم و بعدا متوجه شدیم که حتی از بالا آمدن رضا ملک هم جلوگیری کرده اند. در این دو ساعت همگی زیر بارش باران و باد ایستادیم و مجبور شدیم با فشار و رفتار تند ماموران به سمت دیگر اتوبان برویم .

شاگردان طاهری با شور خاصی عکس استادشان را در دست داشتند و خواستار آزادی استادشان بودند و حتی مادری با کودکش نیز در جمع ما حضور پیدا کرده بود با همه ی این سختی ها . ساعت از 11 که گذشت کم کم به سمت هتل آزادی به راه افتادیم و ماموران هم با ماشین و پای پیاده بدنبال ما امدند و در این بین شاگردان اقای طاهری پوسترهای استادشان را به ماشین هایی میدادند که این جمعیت توجهشان را جلب کرده بود .

به نزدیک هتل که رسیدیم ماموران هول شدند و از اقای نوری زاد و من پرسیدند که کجا میخواهید بروید و من در جواب مامور گفتم وزیر امور خارجه آلمان در هتل آزادی مستقر شده و میخواهیم هیئت آلمانی ما را ببینند و ما میخواستیم هیئت آلمانی این جمعیت معترض را ببیند و هیئت های اروپایی که در پی توافق با رژیم جمهوری اسلامی وارد ایران میشوند و سعی میکنند نقض حقوق بشر را نادیده بگیرند ببیند این جمعیت را تا شاید از نزدیک آسیب دیدگان سیاسی و فعالان مدنی را ببینند .

هرچند مادر امید علیشناس و اقای ملکی به نزدیک درب ورودی رسیدند ولی ماموران نگذاشتند ما وارد محوطه ی هتل شویم.

نظرات