اخباروگزارشات کارگری30مهر1394

- تجمع کارگران تبریز کف مرند مقابل فرمانداری دراعتراض به تعطیلی کارخانه ،بیکارشدن وعدم پرداخت مطالباتشان!
- ابلاغیه شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه 33 اوین به جعفر عظیم زاده جهت معرفی برای اجرای شش سال حکم زندان
- بلاتکلیفی صدها کارگر در پی تعطیلی کارخانه چوکا با دستور شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)
- درخواست کانون صنفی معلمان ایران از محمود بهشتی برای به تعویق انداختن زمان آغاز دوباره ی اعتصاب غذای خود به طور موقت
- تجمع شبانه روزی مربیان پیش‌دبستانی مقابل استانداری گیلان
- مرگ15کارگردراستان خراسان شمال طی نیمه نخست سال جاری!

- جان باختن یک کارگر در یکی از ساختمان های جدید شرکت برفاب چهارمحال و بختیاری

تجمع کارگران تبریز کف مرند مقابل فرمانداری دراعتراض به تعطیلی کارخانه ،بیکارشدن وعدم پرداخت مطالباتشان!

روزدوشنبه ۲۶ مهرماه همزمان با جلسه شورای تامین شهرستان مرند در محل ساختمان فرمانداری این شهرستان تعدادی از کارگران این کارخانه در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

کارخانه تبریز کف از حدود سه هفته پیش تولید خود را متوقف کرده است وبیکاری کارگرانش با عدم پرداخت ماه ها حقوق وحق بیمه آغازشده است.

به گزارش پیام مرند،کارگران کارخانه تبریز کف شهرستان مرند همچنان در مسیر احقاق حقوق خویش سرگردانند.

کارگران کارخانه «کاشی تبریزکف مرند»، ماهها و سالها است که برای مطالبه حقوق عقب افتاده خود در خیابان ها و مقابل فرمانداری سرگردان هستند و ای کاش هایشان به یک رویا در زندگی تبدیل شده اند.

اینبار تعدادی از کارگران تبریز کف با حضور در دفتر این خبرگزاری،از تعطیلی کامل کارخانه و آغاز بیکاری باجیب خالی خبر دادند.

به گفته این کارگران، کارخانه تبریز کف از حدود سه هفته پیش تولید خود را متوقف کرده است و همچنان کسی پاسخ شفاف و قانع کننده ای نمی دهد.

یکی از کارگران از یکی مسئولین بلندپایه اجرایی شهرستان گلایه کرد که در پاسخ به درخواستهای کارگران از اینکه به این ماجرا ورود نخواهد کرد، خبر داده است!

کارگر دیگر که بغض گلویش را گرفته است می گوید: دیگر نمی دانیم چه کار کنیم؛ آنقدر درخواست و فریاد استمداد زدیم که دیگر خسته ایم.

گفتنی است دوشنبه ۲۶ مهرماه همزمان با جلسه شورای تامین شهرستان مرند در محل ساختمان فرمانداری این شهرستان تعدادی از کارگران این کارخانه در مقابل ساختمان فرمانداری تجمع کردند.

براساس این گزارش بخشی از مطالبات کارگران این کارخانه از ماهها پیش پرداخت نشده است و همچنین بیمه تعدادزیادی از کارگران نیز قطع شده است.

ابلاغیه شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه 33 اوین به جعفر عظیم زاده جهت معرفی برای اجرای شش سال حکم زندان

بر اساس ابلاغیه شعبه اول اجرای احکام کیفری دادسرای ناحیه 33 اوین، جعفر عظیم زاده دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران می باید تا روز چهارم آبانماه خود را به این شعبه جهت اجرای شش سال حکم زندان معرفی کند.

جعفر عظیم زاده بدنبال نامه هماهنگ کنندگان طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران به علی ربیعی(وزیر کار)برای بر پائی تجمع کارگری در روز جهانی کارگر سال 1393در مقابل وزارت کار جهت اعتراض به حداقل مزد مصوب، در نیمه شب روز دهم اردیبهشت ماه دستگیر و پس از 46 روز بازداشت در بند 209 زندان اوین با قرار کفالت یکصد میلیون تومانی آزاد شد. وی سپس در روز 10 اسفند ماه سال گذشته در شعبه 15 دادگاه انقلاب توسط قاضی صلواتی به محاکمه کشیده شد و با اتهامات اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و اخلال در نظم عمومی با استناد به ماده 610 قانون مجازات اسلامی به تحمل پنج سال حبس و به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام جمهوری اسلامی با استناد به ماده 500 قانون مجازات اسلامی به تحمل یکسال حبس و فعالیتهای غیر قانونی با استناد به ماده 23 قانون مجازات اسلامی از عضویت در احزاب، گروهها و دستجات سیاسی و فعالیت در فضای مجازی و رسانه ها و مطبوعات به مدت 2 سال محکوم شد. در پرونده جعفر عظیم زاده، گزارش وزارت کار دولت روحانی تحت عنوان تهدید این وزارتخانه توسط جعفر عظیم زاده و هماهنگ کنندگان طومار چهل هزار نفری کارگران برای افزایش مزد مطرح بود و وزارت اطلاعات بر این اساس خواهان اشد مجازات برای وی شده بود.

بدنبال صدور این حکم، جعفر عظیم زاده به همراه وکیل اش اعتراضیه ای را نسبت به آن تسلیم دادگاه تجدید نظر کرد اما دادگاه تجدید نظر شعبه 54 نهایتا حکم صادره بر علیه جعفر عظیم زاده را تماما تایید و آنرا جهت اجرا به دادگاه اجرای احکام ابلاغ کرد.

در حکم پنج صفحه ای صادره از سوی شعبه 15 دادگاه انقلاب، صدور این احکام بر علیه جعفر عظیم زاده با مصادیق: تشکیل اتحادیه آزاد کارگران ایران، اتحادیه سراسری کارگران اخراجی و بیکار، کمیته پیگیری ایجاد تشکلهای آزاد کارگری، شرکت در تجمع روز جهانی کارگر پارک لاله در سال 88، هدایت کارگران در اعتراضات سال 84، اقدام به تشکیل و برنامه ریزی و مدیریت تجمعات کارگری در زمان دولت جدید و تهدید به تجمع و اعتصاب در اسفند ماه سال 92، جمع آوری طومار اعتراضی چهل هزار نفری کارگران و تجمعات در مقابل مجلس و وزارت کار و هدایت و اجرای این تجمعات، تهدید وزارت کار در نامه ای به وزیر کار برای برگزاری تجمع در روز جهانی کارگر سال گذشته در مقابل وزارت کار در اعتراض به مزد مصوب، شکایت از سعید مرتضوی و دیگر غارتگران سه هزار میلیارد تومانی از صندوق سازمان تامین اجتماعی به عنوان نماینده هزار کارگر، اعتراض به ایجاد تغییرات ضد کارگری تر در قانون کار، نشست و ملاقات با دیگر تشکلهای مستقل کارگری از قبیل سندیکای کارگران شرکت واحد تهران، سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی، کمیته پیگیری و مصاحبه با سایت اتحاد (سایت اتحادیه آزاد کارگران ایران) و برخی رسانه های برون مرزی و....، صورت گرفته است.

در این حکم تلاش شده است با ربط دادن جعفر عظیم زاده به یکی از سازمانهای چپ در اوایل انقلاب (در سن 13- 12 سالگی اش) با قید این عنوان که "نامبرده با افکار مارکسیستی بدنیا آمده است"، تمامی فعالیتهای قانونی و بر حق ایشان، اقدامی سیاسی بر علیه نظام وانمود و زمینه محکومیت اش فراهم شود.

چنین تلاشی از سوی مامورین امنیتی و قاضی شعبه 15 دادگاه انقلاب در حالی صورت گرفته است که هیچ مستندی حتی یک خط و یا نیم برگ سند مبنی بر فعالیت جعفر عظیم زاده بر علیه امنیت کشور در پوشش فعالیت صنفی در پرونده وی و حکم صادره ارائه نشده است و بر اساس مستندات پرونده و بازجوئی های انجام شده از وی و مصادیق ذکر شده در برگه صدور حکم، تمام آن چیزی که منجر به بازداشت و محاکمه و محکومیت 6 ساله جعفر عظیم زاده شده است چیزی جز دفاع از حق حیات کارگران ایران و برخورداری میلیونها خانواده کارگری از یک زندگی انسانی نبوده است.

اتحادیه آزاد کارگران ایران با ابراز انزجار از اجرای حکم شش سال زندان بر علیه جعفر عظیم زاده، متعاقبا خبرها و مسائل مرتبط با این مسئله را رو به افکار عمومی منتشر خواهد کرد.

اتحادیه آزاد کارگران ایران – 30 مهر ماه 1394

بلاتکلیفی صدها کارگر در پی تعطیلی کارخانه چوکا با دستور شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)

اخیرا با دستور شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)تولید درکارخانه چوکا( شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران)به منظور بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تاسیسات حیاتی و فرسوده به مدت 4 ماه متوقف و مقرر گردید بعد از اتمام این مدت فعالیت خود را مجددا آغاز نماید.

بنا به گزارشات منتشره در روزهای اخیر، اخیرا با دستور شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)تولید درکارخانه چوکا( شرکت صنایع چوب و کاغذ ایران)به منظور بازسازی و نوسازی ماشین آلات و تاسیسات حیاتی و فرسوده به مدت 4 ماه متوقف و مقرر گردید بعد از اتمام این مدت فعالیت خود را مجددا آغاز نماید.

کارخانه چوکا با تولید سالانه 150 هزار تن کاغذ لاینر یکی از بزرگترین واحدهای صنایع سلولزی در کشور و بزرگ‌ترین کارخانه غرب گیلان به لحاظ تعداد اشتغال است.

درخواست کانون صنفی معلمان ایران از محمود بهشتی برای به تعویق انداختن زمان آغاز دوباره ی اعتصاب غذای خود به طور موقت

کانون صنفی معلمان ایران در نامه ای از سخن گوی این تشکل محمود بهشتی درخواست کرد که اعتصاب غذای خود را به تعویق بیا ندازد.دراین نامه که از سوی این تشکل صنفی منتشر شده است امده است :

جناب آقای محمود بهشتی

سخنگوی کانون صنفی معلمان ایران

ضمن آرزوی سلامتی و پایداری برای شما و تمام معلمان دربند، همه ما نیک می دانیم که اعتراض به یک روند قضایی و حکم ناعادلانه حق هر متهم است به خصوص وقتی آن متهم جز برای اعتلای وضعیت معیشت و منزلت هم صنفان خود و ارتقای کیفیت آموزش فرزندان این سرزمین، عمل دیگری انجام نداده باشد. در همین راستا شما بخاطر اعتراض به اجرای حکم خود طی هفته های گذشته دست به اعتصاب غذای خشک زدید و جمعی معلمان ایران به اشکال مختلف با شما همراهی نمودند. و شما بخاطردرخواست خانواده و همکاران خود و وعده نماینده دادستان مبنی بر پیگیری و رفع این بی عدالتی بصورت موقت به اعتصاب خود پایان دادید.اکنون آن وعده دو هفته ای رو به پایان است و شما عزم جدی دارید برای اعتراض به این روند ،اعتصاب خود را از سر بگیرید.

کانون صنفی معلمان ایران به نمایندگی از اعضا ، همکاران و دوستداران شما، از شما در خواست می کند به دلایل زیر اعتصاب خود را برای مدتی به تعویق بیاندازید.

اول،ضمن تاکید بر حق اعتراض، ما نگران سلامتی شما هستیم .با توجه به اعتصاب قبلی و وضعیت جسمی شما ، ما نمی خواهیم شاهد آسیبی شدید تر از این و بروز یک فاجعه باشیم .

دوم، نماینده دادستان عنوان کرده است که دو هفته فرصت کمی است و ما فرصت بیشتری برای بررسی و رفع این بی عدالتی لازم داریم .

برمبنای دلایل فوق ما خواهان تعویق زمان شروع اعتصاب از جانب شما هستیم. از طرفی مدت زمان تعلیق را به خود شما واگذار می نماییم و امیدواریم این اعتراضات منجر به رفع بی عدالتی گردد.

لذا ضمن درخواست از شما، از مقامات دادستانی می خواهیم سریعا به وضعیت پرونده رسیدگی نمایند.

ما خواهان آزادی بی قید و شرط شما و سایر معلمان و فعالان صنفی از زندان هستیم.

کانون صنفی معلمان ایران(تهران)

منبع: حقوق معلم و کارگر

تجمع شبانه روزی مربیان پیش‌دبستانی مقابل استانداری گیلان

جمعی از مربیان پیش‌دبستانی زن شهرستان‌های مختلف گیلان ازروز گذشته در مقابل استانداری گیلان حضور داشتند و خواستار بومی‌گزینی در مدارس مناطق خود برای حق‌التدریسی هستند. بالغ بر 50 نفر از معلمان شهرستان‌های، فومن، شفت، رودبار و ... در این تجمع حضور دارند.

به گزارش 30مهرفارس،یکی از مربیان درباره این تجمع اظهار کرد: می‌خواهیم اولویت جذب معلمان پیش‌دبستانی برای حق‌التدریسی با بومیان منطقه باشد.

وی که خواست نامش محفوظ بماند افزود: طبق مصوبه مجلس، تمام مربیان پیش‌دبستان و نیروهای خرید خدمتی که تا قبل از سال 91 با هر رشته و هر سابقه‌ای در مدارس دولتی کار کرده‌اند، شامل جذب حق‌التدریسی می‌شوند.

این مربی گفت: این مصوبه با بیشتر آرا تصویب شد و مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت اما مربیان پیش‌دبستانی در روستاها بدون دریافت شهریه، پول کتاب و دفتر و حتی برخی از هزینه‌های بچه‌های پیش‌دبستان را ما از جیب خود پرداخت کردیم اما اکنون که موقع جذب شده به جای جذب منطقه‌ای، ما که بومی هستیم را جذب نمی‌کنند.

وی ادامه داد: تأکید وزیر آموزش و پرورش نیز بر جذب بومی‌گزینی است اما حالا که جذب حق‌التدریسی آغاز شده، جذب استانی ملاک قرار گرفته و در اولویت قرار دارد.

این مربی با بیان اینکه معلمی که در شهر کار کرده حقوق خود را گرفته و مشکلی ندارد، افزود: امثال ما که در روستا و مناطق محروم کار می‌کنیم تمام بدبختی‌ها را به جان خریده‌ایم و سختی را تحمل کرده‌ایم و اگر شهر اشباع شده گناه ما چیست که این معلمان برای جذب روانه محل ما می‌شوند، ما بومی آنجا هستیم اولویت جذب با ماست.

وی تصریح کرد: ما خواستار تأکید بر بومی‌گزینی در جذب معلمان پیش‌دبستانی هستیم یعنی هر مربی در هر منطقه جذب همان منطقه شود و از نقاط دیگر به‌ویژه مرکز استان، نیروها را برای جذب به روستاها نفرستند.

مرگ15کارگردراستان خراسان شمال طی نیمه نخست سال جاری!

طی نیمه نخست سال جاری 15 کارگربه علت حادثه در محل کاردراستان خراسان شمالی فوت کرده‌اند که همگی آن‌ها مرد بوده‌اند.

مدیر کل پزشکی قانونی استان خراسان شمالی، دکتر بابک سلحشور ضمن اعلام این خبر افزود: این تعداد در مدت مشابه سال گذشته 6 نفر بود. همچنین بررسی‌های به عمل آمده در خصوص علت نهایی فوت این افراد نشان می‌دهد که 9 نفر در اثر سقوط از بلندی،3 نفر به علت غرق شدگی و 3 نفر به دلیل برخورد با جسم سخت فوت کرده‌اند.

به گزارش30مهر روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی، شیروان با تعداد 9 نفر بیشترین تعداد متوفی بر اثر حوادث کار را داشته و پس از آن در شهرستان جاجرم سه نفر، اسفراین دو نفر و فاروج یک نفر به دلیل حادثه حین کار فوت کرده‌اند.

دکتر سلحشور در پایان افزود: در نیمه نخست امسال، 108 نفر نیز به دلیل مصدومیت حین کار به مراکز پزشکی قانونی استان مراجعه کرده‌اند. از این تعداد 104 نفر مرد و 4 نفر زن بوده‌اند. در این بخش، بجنورد با 59 نفر(55 مرد و 4 زن)، بیشترین مصدوم را داشت و پس از آن به ترتیب شهرهای شیروان(17مرد)، اسفراین (15مرد)، جاجرم (9مرد) و شهرستانهای فاروج و راز هر کدام با دونفر (مرد) در رتبه های بعد قرار دارند. لازم به ذکر است، تعداد مراجعین به دلیل مصدومیت حادثه حین کار در نیمه نخست سال گذشته 131 نفر(129 مرد و 2 زن) بود.

جان باختن یک کارگر در یکی از ساختمان های جدید شرکت برفاب چهارمحال و بختیاری

ساخت و ساز در یکی از ساختمان های جدید شرکت برفاب چهارمحال و بختیاری جان یک کارگر را گرفت.

به گزارش30مهر جهانبین نیوز، ظهر روز ۴ شنبه 29 مهرماه، کارگران هنگامیکه مشغول انجام جوشکاری برای تکمیل ساختمان جدید شرکت برفاب بودند، سقوط یک قطعه آهن از ارتفاع جان یک کارگر را گرفت.

سی مهر ماه1394

نظرات