افشین نریمان، مجری و کارگردان برنامه آپوزیت، پیامی «برای سوریه» نوشت:

پاک کردن صورت مساله همواره یکی از تکنیک‌های موثر نظام مقدس در فرار از پاسخگویی و توجیه رفتارهای ضد‌انسانی‌اش بوده است. به زندان انداختن فعالان اجتماعی، وکلا، دانشجویان و حتی شکنجه و کشتار مخالفین همه و همه با اتهاماتی مثل جاسوسی و تهدید امنیت و غیره توجیه شد و هرگز به دلیل اصلی مخالفت پرداخته نشد.

همین تکنیک در مورد انقلاب یا اعتراض مردم سوریه به سیاست‌های تمامیت‌خواهانه خانواده اسد هم به کار گرفته شد. تهدید، شکنجه و کشتار مردم سوریه با عبارت «جنگ داخلی» توجیه شد. بعد همین عبارت تبدیل شد به «مبارزه با تروریسم». مردم سوریه فقط به امید داشتن زندگی برابر و شرایط اقتصادی بهتر به پا خواستند و بس.
مرداد ماه ۱۳۹۱ به همراه رودی بختیار و علی جوانمردی در غالب یک تیم خبری عازم سوریه شدیم. استشمام بوی باروت اولین حسی بود که بعد از پا گذاشتن به خاک سوریه آن هم در تاریکی مطلق شب داشتم. بعد از آن صدای مهیب انفجار که می‌گفتند به مربوط به شلیک گلوله تانک در فاصله یک کیلومتری اینجاست. ۳ روز بعد که از همان راه به ترکیه برگشتیم به ما ثابت شد که این شب و روز مردم سوریه است.
شرایط زندگی مردم سوریه و کشتارشان با طرح هیچ موضوعی قابل توجیه نیست. بدون شک و بر اساس شواهد فراوان و حتی تایید خود مقامات، جمهوری اسلامی دستیار شماره یک بشار اسد در پدید آوردن این شرایط است.هر چند که ما خودمان قربانی سیاست‌ها و عملکرد جمهوری اسلامی هستیم اما همچنان در قبال آن مسئولیم.

در ادامه گزارش تصویری افشین نریمان را از سوریه ببینید.

نظرات