محرومیت سعید حسین زاده فعال مدنی از امکانات پزشکی

سعید حسین زاده؛ زنداني فعال مدني كودكان ،محروم از خدمات پزشکی علی رغم بیماری
سعید حسین زاده، فعال مدنی زندانی در بند هفت زندان اوین با وجود وضعیت نابسامان جسمانی و رنج بردن از بیماری مختلف، از دسترسی به امکانات پزشکی محروم است.



بنا بر گزارش رسيده به جنبش متحد دانشجويي فعال مدنی زندانی در بند هفت زندان اوین، محمدسعید حسین زاده که چندی پیش حکم هفت سال حبس او در دادگاه تجدیدنظر تائید شده است، با وجود وضعیت نابسامان جسمانی از دسترسی به درمان و امکانات پزشکی محروم است.
این فعال مدنی زندانی از بیماریهایی چون ناراحتی قلبی، روماتیسم و درد مفاصل رنج می برد که به گفته منابع آگاه بیماری هایی هستند که سعید حسین زاده در بند دو الف سپاه پاسداران و در زمان بازداشت در این بند بدانها مبتلا شده است.
همچنین بنا به همین گزارش و علی رغم تلاشهای خانواده این فعال مدنی در بند و خود او تا به حال امکان دسترسی به بیمارستان برای این زندانی بند هفت زندان اوین مقدور نبوده است. گزارشها حاکی از آن است که چندین بار وضعیت جسمانی این فعال مدنی در زندان دگرگون شده و ایشان به درمانگاه زندان منتقل شده و در حالت اورژانس بوده اند. اما به بیمارستان منتقل نشده است.
این منبع مطلع همچنین با ذکر این مسئله که یک بار مسئولین زندان قصد بردن این فعال مدنی به بیمارستان را داشتند گفت که قصد ایشان بردن او با دستبند و لباس زندان و به شکلی توهین آمیز بوده که با مخالفت این فعال مدنی در بند روبرو شده است.
گفتنی است که برای این فعال مدنی بیست و یک ساله پیشتر وثیقه سی میلیون تومانی صادر شده، اما این قرار وثیقه هیچ گاه اجرایی نشده است و پس از قطعی شدن حکم و علی رغم تلاشهای خانواده او، ایشان موفق به دیدار قاضی زرگر، فاضی شعبه ۳۶ دادگاه تجدید نظر نشده اند.

نظرات