۴۷۴۳۸ دانشآموز سال اولی در سال تحصیلی ۹۱-۹۲ مردود شدهاند. آمارهای منتشر شده از رشد دانشآموزان مردودی در پایه اول دبستان در سه سال تحصیلی گذشته خبر میدهند، و بیشترین فراوانی تکرار سال تحصیلی در میان دانشآموزان ابتدایی است.
دیرآموزی یا اختلال در یادگیری اغلب دلیل این فراوانی آمار در اولین سال دوره ابتدایی عنوان میشود. نگاهی به پراکندگی مردودی دانشآموزان ابتدایی در استانهای کشور نشان میدهد که این آمار در استانهای محروم بیشترین فراوانی را دارد؛
به جز اختلالها در سیستم آموزشی، تغذیه، بهداشت نامناسب از عوامل تشدید کننده اختلال یادگیریاند. تکرار استانهای سیستان و بلوچستان، کهگیلویه و بویراحمد، کرمان، خوزستان و خراسان در آمارهای رسمی اعلام شده نشاندهنده وضعیت نامناسب بهداشت، تغذیه و آموزش در این استانهاست، چنانکه رئیس آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان اردیبهشت امسال از کمبود ۸۰۰ هزار مترمربع فضای استاندارد آموزشی در این استانخبر داده است.
نظرات
ارسال یک نظر