بازداشت دست کم 6 فعال دانشجویی در تهران و کرج


شش فعال دانشجویی به نام های سیامک ملامحمدی فارغ‌التحصیل مقطع کارشناسی از دانشگاه خواجه نصیر و دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه پلی‌تکنیک، مهربان کشاورزی از دانشجویان دانشگاه علامه طباطبایی، سپهر صاحبان، حسین جندقیان و کیانا کریم‌پور از دانشجویان و یا فارغ التحصیلان خواجه نصیر و همچنین غزال مقدم که روز چهارشنبه در تهران و کرج بازداشت شده بودند، به زندان اوین منتقل شدند. غزال مقدم، آخرین کسی بود که فعالان توانستند از دستگیری‌اش اطمینان حاصل شد تعداد بازداشت شدگان روز چهارشنبه تهران و کرج را به ۶ تن رسید. گزارش‌ها از انتقال آن‌ها به زندان اوین حکایت می‌کند.



لازم به ذکر است تعداد دانشجویان بازداشت شده چهارشنبه شب، بیش از این تعداد ذکر شده است که تاکنون هویت و مستند بودن این بازداشت ها برای هرانا احراز نشده است.اکثر بازداشت شدگان از دانشجویان و فارغ التحصیلان مهندسی دانشگاه خواجه نصیر طوسی هستند.
گفته می‌شود در حداقل یک مورد نیروهای امنیتی از زور و شکستن قفل در برای ورود به منزل استفاده کرده‌اند، همچنین لوازم شخصی و کامپیوترهای بازداشت شدگان را نیز پس از تفتیش منزل با خود برده‌اند.
حسین جندقیان، سیامک ملامحمدی (ژووان)، کیانا (دیدار) کریم‌پور، سپهرداد صاحبان، مهربان کشاورزی و غزال مقدم از فعالان دانشجویی بازداشت شده در آستانه‌ی سال نوی تحصیلی‌اند که همین چهارشنبه (26 شهریور) در تهران و کرج دستگیر شده‌اند.
این شش تن طی تنها تماس تلفنی با خانواده‌شان، اعلام کرده‌اند که در زندان اوین به سر می‌برند. خانواده‌ها تاکنون موفق بە ملاقات با فرزندان خود نشده و بازپرس نیز از پذیرفتن خانواده‌ها و اطلاع رسانی درباره‌ی پرونده سرباز زده است.
منبع: دو خبر مقدماتی و تکمیلی از هرانا

نظرات